top of page

Personuppgiftspolicy

I den här sekretesspolicyn berörs Nycopac.se där vi förklarar vilken data vi samlar in, varför vi samlar in den och vad vi använder den till.

​Företagsuppgifter:
Nycopac AB
Eskilstunavägen 3
SE – 611 56 Nyköping
Org. Nummer: 556741-7794
 
​Sekretesspolicy för Nycopac.se
 
​Vår hemsida används primärt som en marknadsförings- och försäljningskanal mot nya och befintliga kunder. Beroende på om du genomför ett köp eller inte så lagras olika mängd uppgifter kring din personliga identitet.


​Sekretesspolicyn förklarar följande:

  • Vilken information vi samlar in och varför.

  • Hur vi använder informationen ifråga.

  • Vilka valmöjligheter du har, till exempel vad gäller åtkomst till och uppdatering av information.


​Vi samlar in information på övriga sätt
​Via kontaktformulär och email där du som webbplatsbesökare fyller i relevant information för att vi ska kunna genomföra serviceärende eller besvara frågor kring våra produkter. ​

​Enhetsinformation
Vi samlar in information om den specifika enheten som används (till exempel maskinvarumodell, operativsystemets version, unikt enhets-ID och information om mobila nätverk, inklusive telefonnummer).

​Cookies
En kaka (cookie) är en liten textfil som lagras på din dator för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val. En permanent kaka ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. En sessionskaka lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionskakor försvinner när du stänger din webbläsare. Vi sparar både permanenta kakor och sessionskakor.

Du kan själv välja att inaktivera användningen av cookies i din webbläsare. Klicka på din webbläsare nedan för att få mer information. Notera dock att vissa av de tjänster som vi tillhandahåller bara kan användas om du accepterar cookies.

Google Chrome
Microsoft Windows Explorer
Microsoft Edge
Mozilla Firefox

Så här används informationen som vi samlar in från kunder
Information som vi samlar in via våran bokning, offertförfrågan, formulär och tjänster används primärt till att återkoppla till nya och befintliga kunder vid support eller försäljning. Vi använder också i vissa fall informationen för att ge dig anpassat innehåll, till exempel e-posterbjudande, kampanjer och annonser som är mer relevanta för dig.

Informationen som vi samlar in med hjälp av cookies och annan teknik, t.ex. pixeltaggar, används för att förbättra användarupplevelsen och den övergripande kvaliteten på våra tjänster. En av produkterna som vi använder för det ändamålet är Google Analytics.

Om vi vill använda information i ett annat syfte än vad som beskrivs i denna sekretesspolicy frågar vi först efter ditt samtycke.
 
Nycopac hanterar personuppgifter på servrar tillhandahållna av Wix.


​Hur länge sparar vi uppgifterna?
​Vi sparar data så länge som det är nödvändigt för att uppfylla det syfte för vilket datan samlades in, eller för att utföra våra åtaganden och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider, särskilt vad gäller redovisningskrav.


​Informationssäkerhet för kunder
Vi jobbar hårt för att skydda Nycopacs kunder och blivande kunder mot obehörig åtkomst, ändring, yppande eller förstörelse av information som vi förvaltar.


​Specifika säkerhetsåtgärder:

  • Vi krypterar vår hemsida med SSL.

  • Vi granskar våra rutiner för insamling, lagring och behandling av data, inklusive fysiska säkerhetsåtgärder, i syfte att skydda mot obehörig åtkomst till system.


​Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering
Vill du komma i kontakt med oss kring dina personuppgifter maila oss på: info@Nycopac.se

Rätt att få tillgång till din data. Du har rätt att begära en kopia av de uppgifter Nycopac / SP Group A/S har om dig och verifiera denna information.

Rätt till rättelse. Du har rätt att korrigera felaktig eller icke-komplett information om dig själv.

Rätt att bli raderad (”rätten att bli bortglömd”). Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter för de fall att datan inte längre är nödvändig för det syfte den blev insamlad för. Det kan dock finnas legala skyldigheter som hindrar oss från att omedelbart radera delar av datan. Dessa skyldigheter kan komma från bokförings- och skattelagstiftning. Vad vi då gör är att blockera den data som vi är skyldiga att spara, från att kunna användas till andra syften än att uppfylla sådana legala skyldigheter.


Övriga frågor
​Vill du komma i kontakt med oss kring dina personuppgifter maila oss på: info@Nycopac.se


​Hur använder vi dina personuppgifter?
När du gör ett köp, blir medlem eller har en ny dialog (via sms, e-post, chat eller liknande) med oss förser du oss med en datamängd som kommer att lagras. Det görs för att vi hela tiden ska kunna bli ännu bättre och erbjuda bästa tänkbara service och uppföljning.

När du besöker oss på vår webbplats, i sociala medier eller i vår butik kan vi samla in information om dig så att vi kan förbättra våra tjänster och erbjuda dig mer relevant information.

Ibland kommer vi också att kunna ta emot information från andra källor (som rapporterings- och analysverktyg), som vi kan använda för att förstå allmänna användarbeteenden och dina önskemål. På så sätt kan vi erbjuda bättre uppföljning och mer relevanta produkter och tjänster.

Innehåll

  1. Vilka personuppgifter samlar vi in?

  2. Varför och hur använder vi informationen?

  3. Med vem delar vi informationen?

  4. När raderar vi informationen?

  5. Vilka rättigheter har du?

  6. Kontaktuppgifter

  7. Ändringar och justeringar

 

​1. Vilka personuppgifter samlar vi in?
Det är normalt information om;

  • Namn

  • Demografiska uppgifter, som ex adress

  • Kontaktuppgifter, t.ex. e-postadresser och mobiltelefonnummer

  • Köphistorik, som vilken typ av produkter du har köpt, när du köpte dem och var samt hur de betalades

  • Servicestatus och servicehistorik, som returer, reklamationer, reparationer och uppgraderingar av produkter som du har gjort eller begärt

  • Den maskinvara och programvara du använder för att besöka våra webbplatser eller när du kommunicerar med Nycopac / SP Group A/S genom att använda andra kanaler på nätet

  • Offentligt tillgänglig information

​2. Varför och hur använder vi informationen?
Informationen kommer att användas för att;

  • utföra våra avtalsenliga skyldigheter gentemot dig, inklusive att leverera tjänster och varor samt förse dig med relevant service eller annan kunduppföljning i enlighet med gällande lag eller på din begäran

  • ge bra rådgivning och uppföljning vad avser de produkter och tjänster som du har köpt

  • erbjuda dig produkter relaterat till det du redan har köpt och kan ha behov av

  • andra kommersiella och statistiska syften, t.ex. att underhålla och utveckla kvaliteten på våra tjänster

  • skapa en profil som vi använder för att förse dig med riktade marknadsföringserbjudanden, produktinformation eller inbjudningar som vi anser är intressanta för dig och för att utföra köpanalyser.

3. Med vem delar vi informationen?
​Vi kan dela dina personuppgifter med serviceleverantörer och dotterbolag som vi anlitar för att utföra tjänster för vår räkning (som tekniska, administrativa, marknadsrelaterade eller andra tjänster) när så krävs för de syften som nämns ovan. Dessa serviceleverantörer får inte använda denna information vidare för sina egna syften. Vi säljer eller byter aldrig dina personuppgifter till tredje part. Dina personuppgifter kan även komma att lämnas ut när så krävs enligt lag eller när det är nödvändigt att skydda Nycopac / SP Group A/S, våra medarbetares, kunders eller allmänhetens rättigheter eller säkerhet.


4. Vilka rättigheter har du?
Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke och att begära att vi raderar personuppgifter som vi har samlat in om dig. Du har också rätt att få tillgång till de personuppgifter vi bearbetar som gäller dig och att begära att vi korrigerar eller raderar uppgifter som är felaktiga eller ofullständiga. Kontakta oss om du har frågor om behandlingen eller vill använda dig av de rättigheter som nämns ovan. Om du anser att vår bearbetning på något sätt är olaglig har du rätt att göra en anmälan till Datainspektionen.


5. När raderar vi informationen?
​Vi sparar informationen så länge som krävs för att kunna uppfylla de syften som nämns ovan eller så länge som lagen kräver. Vi raderar dock din information om du kräver att vi gör det och vi inte är juridiskt skyldiga att behålla informationen.


6. Så här kontaktar du oss
Återkallelse av samtycke till behandling av personuppgifter, radering eller begäran om rättelse av personuppgift görs hos Nycopac support, telefon +46- (0)155 98 050 eller på info@Nycopac.se


​7. Ändringar och justeringar
Den information som anges ovan kan förändras och justeras på grund av teknisk utveckling, ändringar i den gällande lagstiftningen eller ändringar i Nycopacs organisation eller affärsstrategi. Vi rekommenderar att du ibland besöker vår webbplats för att läsa en uppdaterad version av informationen.
 
Om vi genomför några omfattande ändringar i hur vi behandlar personuppgifter eller bedriver direkt marknadsföring kommer vi dock att först förse dig med information på vårt eget initiativ och ge dig möjlighet att återkalla ditt samtycke.
 
Anmäla överträdelse av personuppgiftspolicy
Om du vill anmäla en överträdelse av en personuppgiftspolicy, särskilt om du anser att ett företag eller en organisation har brutit mot dataskyddslagarna som GDPR (General Data Protection Regulation), finns det flera steg du kan följa. Här är en generell guide:
 
1. Kontakta företaget eller organisationen
 Det första steget är att försöka lösa problemet direkt med den part som hanterar dina personuppgifter. Du kan kontakta företagets dataskyddsombud (om de har ett sådant) eller den avdelning som ansvarar för dataskyddsfrågor. I din anmälan bör du:
 
Förklara vilken överträdelse du misstänker (t.ex. olovlig behandling av dina uppgifter, bristande säkerhet eller att dina rättigheter inte har respekterats).
Begära åtgärder eller korrigering, t.ex. att sluta använda dina uppgifter eller att få dem raderade.
 
2. Samla bevis
Dokumentera all relevant information kring överträdelsen, såsom:

 

  • E-postkorrespondens, kontrakt eller annan kommunikation som rör dina personuppgifter.

  • Information om vilka personuppgifter som har hanterats felaktigt och på vilket sätt.

  • Eventuella svar från företaget eller organisationen.

 
3. Anmälan till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)
 Om företaget inte tar itu med problemet eller om du inte får ett tillfredsställande svar, kan du gå vidare och anmäla ärendet till den nationella dataskyddsmyndigheten i Sverige, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
 
Hur du gör en anmälan till IMY:

 

  • Gå till IMY:s hemsida: Besök deras webbplats (imy.se) och följ deras anvisningar för att göra en anmälan.

  • Fyll i anmälningsformuläret: IMY har ett särskilt formulär för att anmäla dataskyddsbrott. Du kan fylla i detta online eller skicka det via post.

  • Ange detaljer om överträdelsen: I anmälan bör du förklara:

  • Vilken organisation som är ansvarig.

  • Vad du anser att de har gjort fel.

  • Hur överträdelsen har påverkat dig.

  • Bifoga bevis: Om möjligt, bifoga dokument eller annan information som kan styrka din anmälan.

 
4. Vad händer efter anmälan?
 
IMY kommer att granska din anmälan och kan öppna en utredning. Om de finner att överträdelsen är allvarlig kan de ålägga organisationen att ändra sin hantering av personuppgifter eller utfärda böter.
 
Exempel på situationer att anmäla:

 

  • Dina personuppgifter har använts utan ditt samtycke och du har inte informerats om detta.

  • Företaget har inte gett dig tillgång till dina uppgifter när du begärt det.

  • Otillräcklig säkerhet har lett till att dina uppgifter har hamnat i fel händer.

 
Viktigt att notera:

 

  • Du har rätt att göra en anmälan anonymt, men det kan försvåra handläggningen.

  • IMY behandlar alla klagomål i enlighet med GDPR, och om de anser att det finns skäl till åtgärder kan företaget bli föremål för sanktioner eller krav på förbättringar.

 
Att göra en anmälan till IMY är ett sätt att se till att dina rättigheter som individ skyddas i enlighet med dataskyddsreglerna.

I den här sekretesspolicyn berörs Nycopac.se där vi förklarar vilken data vi samlar in, varför vi samlar in den och vad vi använder den till.

Företagsuppgifter

Nycopac AB
Eskilstunavägen 3
SE – 611 56 Nyköping
Org. Nummer: 556741-7794

Sekretesspolicy för Nycopac.se

Vår hemsida används primärt som en marknadsförings- och försäljningskanal mot nya och befintliga kunder. Beroende på om du genomför ett köp eller inte så lagras olika mängd uppgifter kring din personliga identitet.

Sekretesspolicyn förklarar följande:

  • Vilken information vi samlar in och varför.

  • Hur vi använder informationen ifråga.

  • Vilka valmöjligheter du har, till exempel vad gäller åtkomst till och uppdatering av information.

Vi samlar in information på övriga sätt

Via kontaktformulär och email där du som webbplatsbesökare fyller i relevant information för att vi ska kunna genomföra serviceärende eller besvara frågor kring våra produkter.​

Enhetsinformation

Vi samlar in information om den specifika enheten som används (till exempel maskinvarumodell, operativsystemets version, unikt enhets-ID och information om mobila nätverk, inklusive telefonnummer).

Cookies

En kaka (cookie) är en liten textfil som lagras på din dator för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val. En permanent kaka ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. En sessionskaka lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionskakor försvinner när du stänger din webbläsare. Vi sparar både permanenta kakor och sessionskakor.

Du kan själv välja att inaktivera användningen av cookies i din webbläsare. Klicka på din webbläsare nedan för att få mer information. Notera dock att vissa av de tjänster som vi tillhandahåller bara kan användas om du accepterar cookies.


Google Chrome
Microsoft Windows Explorer

Microsoft Edge
Mozilla Firefox

Så här används informationen som vi samlar in från kunder

Information som vi samlar in via våran bokning, offertförfrågan, formulär och tjänster används primärt till att återkoppla till nya och befintliga kunder vid support eller försäljning. Vi använder också i vissa fall informationen för att ge dig anpassat innehåll, till exempel e-posterbjudande, kampanjer och annonser som är mer relevanta för dig.

Informationen som vi samlar in med hjälp av cookies och annan teknik, t.ex. pixeltaggar, används för att förbättra användarupplevelsen och den övergripande kvaliteten på våra tjänster. En av produkterna som vi använder för det ändamålet är Google Analytics.

Om vi vill använda information i ett annat syfte än vad som beskrivs i denna sekretesspolicy frågar vi först efter ditt samtycke.

 

Nycopac hanterar personuppgifter på servrar tillhandahållna av Wix.

Hur länge sparar vi uppgifterna?

Vi sparar data så länge som det är nödvändigt för att uppfylla det syfte för vilket datan samlades in, eller för att utföra våra åtaganden och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider, särskilt vad gäller redovisningskrav.

Informationssäkerhet för kunder

Vi jobbar hårt för att skydda Nycopacs kunder och blivande kunder mot obehörig åtkomst, ändring, yppande eller förstörelse av information som vi förvaltar.

Specifika säkerhetsåtgärder:

  • Vi krypterar vår hemsida med SSL.

  • Vi granskar våra rutiner för insamling, lagring och behandling av data, inklusive fysiska säkerhetsåtgärder, i syfte att skydda mot obehörig åtkomst till system.

Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering

Vill du komma i kontakt med oss kring dina personuppgifter maila oss på: info@Nycopac.se

Rätt att få tillgång till din data. Du har rätt att begära en kopia av de uppgifter Nycopac / SP Group A/S har om dig och verifiera denna information.

Rätt till rättelse. Du har rätt att korrigera felaktig eller icke-komplett information om dig själv.

Rätt att bli raderad (”rätten att bli bortglömd”). Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter för de fall att datan inte längre är nödvändig för det syfte den blev insamlad för. Det kan dock finnas legala skyldigheter som hindrar oss från att omedelbart radera delar av datan. Dessa skyldigheter kan komma från bokförings- och skattelagstiftning. Vad vi då gör är att blockera den data som vi är skyldiga att spara, från att kunna användas till andra syften än att uppfylla sådana legala skyldigheter.

Övriga frågor

Vill du komma i kontakt med oss kring dina personuppgifter maila oss på: info@Nycopac.se

Hur använder vi dina personuppgifter?

När du gör ett köp, blir medlem eller har en ny dialog (via sms, e-post, chat eller liknande) med oss förser du oss med en datamängd som kommer att lagras. Det görs för att vi hela tiden ska kunna bli ännu bättre och erbjuda bästa tänkbara service och uppföljning.

När du besöker oss på vår webbplats, i sociala medier eller i vår butik kan vi samla in information om dig så att vi kan förbättra våra tjänster och erbjuda dig mer relevant information.

Ibland kommer vi också att kunna ta emot information från andra källor (som rapporterings- och analysverktyg), som vi kan använda för att förstå allmänna användarbeteenden och dina önskemål. På så sätt kan vi erbjuda bättre uppföljning och mer relevanta produkter och tjänster.

Innehåll

  1. Vilka personuppgifter samlar vi in?

  2. Varför och hur använder vi informationen?

  3. Med vem delar vi informationen?

  4. När raderar vi informationen?

  5. Vilka rättigheter har du?

  6. Kontaktuppgifter

  7. Ändringar och justeringar

1. Vilka personuppgifter samlar vi in?

Det är normalt information om;

  • Namn

  • Demografiska uppgifter, som ex adress

  • Kontaktuppgifter, t.ex. e-postadresser och mobiltelefonnummer

  • Köphistorik, som vilken typ av produkter du har köpt, när du köpte dem och var samt hur de betalades

  • Servicestatus och servicehistorik, som returer, reklamationer, reparationer och uppgraderingar av produkter som du har gjort eller begärt

  • Den maskinvara och programvara du använder för att besöka våra webbplatser eller när du kommunicerar med Nycopac / SP Group A/S genom att använda andra kanaler på nätet

  • Offentligt tillgänglig information

2. Varför och hur använder vi informationen?

Informationen kommer att användas för att;

  • utföra våra avtalsenliga skyldigheter gentemot dig, inklusive att leverera tjänster och varor samt förse dig med relevant service eller annan kunduppföljning i enlighet med gällande lag eller på din begäran

  • ge bra rådgivning och uppföljning vad avser de produkter och tjänster som du har köpt

  • erbjuda dig produkter relaterat till det du redan har köpt och kan ha behov av

  • andra kommersiella och statistiska syften, t.ex. att underhålla och utveckla kvaliteten på våra tjänster

  • skapa en profil som vi använder för att förse dig med riktade marknadsföringserbjudanden, produktinformation eller inbjudningar som vi anser är intressanta för dig och för att utföra köpanalyser

3. Med vem delar vi informationen?

Vi kan dela dina personuppgifter med serviceleverantörer och dotterbolag som vi anlitar för att utföra tjänster för vår räkning (som tekniska, administrativa, marknadsrelaterade eller andra tjänster) när så krävs för de syften som nämns ovan. Dessa serviceleverantörer får inte använda denna information vidare för sina egna syften. Vi säljer eller byter aldrig dina personuppgifter till tredje part. Dina personuppgifter kan även komma att lämnas ut när så krävs enligt lag eller när det är nödvändigt att skydda Nycopac / SP Group A/S, våra medarbetares, kunders eller allmänhetens rättigheter eller säkerhet.

4. Vilka rättigheter har du?

Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke och att begära att vi raderar personuppgifter som vi har samlat in om dig. Du har också rätt att få tillgång till de personuppgifter vi bearbetar som gäller dig och att begära att vi korrigerar eller raderar uppgifter som är felaktiga eller ofullständiga. Kontakta oss om du har frågor om behandlingen eller vill använda dig av de rättigheter som nämns ovan. Om du anser att vår bearbetning på något sätt är olaglig har du rätt att göra en anmälan till Datainspektionen.

5. När raderar vi informationen?

Vi sparar informationen så länge som krävs för att kunna uppfylla de syften som nämns ovan eller så länge som lagen kräver. Vi raderar dock din information om du kräver att vi gör det och vi inte är juridiskt skyldiga att behålla informationen.

6. Så här kontaktar du oss

Återkallelse av samtycke till behandling av personuppgifter, radering eller begäran om rättelse av personuppgift görs hos Nycopac support, telefon +46- (0)155 98 050 eller på info@Nycopac.se

7. Ändringar och justeringar

Den information som anges ovan kan förändras och justeras på grund av teknisk utveckling, ändringar i den gällande lagstiftningen eller ändringar i Nycopacs organisation eller affärsstrategi. Vi rekommenderar att du ibland besöker vår webbplats för att läsa en uppdaterad version av informationen.

 

Om vi genomför några omfattande ändringar i hur vi behandlar personuppgifter eller bedriver direkt marknadsföring kommer vi dock att först förse dig med information på vårt eget initiativ och ge dig möjlighet att återkalla ditt samtycke.

bottom of page